Program: Leonardo da Vinci – Pilot Project
Partnerzy Projektu:
- IMFE – Granada – Koordynator Projektu (patrz prezentacja >>)
- BOIE – Polska
- YES Forum – Niemcy
- SCIENTER – Włochy
- Uniwersytet im. I.I. Cuza – Rumunia
- ANSH – Węgry
- MEDIA FORA – Hiszpania
Strona projektu: http://www.e-indelo.com
Osoby do kontaktu ze strony instytucji polskiej:
- Igor Mertyn – Koordynator i.mertyn@boie.pl.”>i.mertyn@boie.pl
- Tomasz Dorożyński – Doradca t.dorozynski@boie.pl.”>t.dorozynski@boie.pl
Spotkania projektu:
- wrzesień 2006 – Grenada
- luty 2008 – Iassi, Rumunia
- wrzesień 2008 – Zakopane
Opis projektu:
Większość pracowników sektora społecznego, polityków i profesjonalistów, którzy pracują w sferze szkoleń i zatrudnienia w europejskich projektach, ma określoną potrzebę językową związaną z tym obszarem działania. Chociaż zaczynają od różnych poziomów edukacyjnych, wszyscy potrzebują porozumiewać się w języku angielskim na tym oficjalnym i wielokulturowym polu. Brak użycia specyficznego, technicznego angielskiego na polu rozwoju lokalnego i, przede wszystkim wśród osób kluczowych, które zarządzają szkoleniami i polityką zatrudnienia oraz promują je w kontekście lokalnym (zarządy miasta, terytorialne), bezpośrednio oddziałuje na wdrażanie projektów i rozpowszechnianie strategii zatrudnienia na poziomie europejskim: edukacja ustawiczna, mobilność, ICT. Zbyt mało mówimy o nauce języka, która jest coraz dłuższym i wszechstronnym procesem, jako o procesie pozyskiwania doświadczenia zawodowego i kompetencji oraz pracy w kontekście wielokulturowym i określonym profesjonalnym sektorze: Angielski dla Określonego Celu ESP. Ten sposób, zaczynając od poziomu podstawnego języka, rozwija wiedzę, umiejętności i kompetencje potrzebne do prowadzania profesjonalnej działalności w europejskim środowisku współpracy.
W tym kontekście, formalna jak również nieformalna nauka angielskiego dla profesjonalistów ma szereg przeszkód i ograniczeń:
- wola profesjonalisty, jak również organizacji, by zainwestować środki finansowe w programy szkoleniowe;
- potrzeba budowania strategii: czas, pieniądze, inne zasoby ułatwiające naukę języka angielskiego;
- odpowiedniość istniejących ofert szkoleniowych: kursy, centra języka, treści, materiały, plany zajęć także dostosowane do sektora;
- użycie albo praktyka nabytych kompetencji w odpowiednich kontekstach dla profesjonalnego rozwoju.
Projekt skupi się ponadto na:
- rozwoju strategii, by uczulić profesjonalistów i organizacje względem nauki języka angielskiego;
- zidentyfikowaniu potrzeb w komunikacji i wymianie w języku angielskim przez rozwój odpowiednich narzędzi;
- rozwinięciu odpowiedniego samoszkolenia i nauki narzędzi dostosowanych do potrzeb, profili i kontekstów, opartych na elastyczności, specyficznych treściach i ofercie tematycznej;
- rozwinięciu e – platformy dla wspólnej praktyki nabywania wiedzy, w środowisku nauki uczestniczącej, sprzyjającej metodom samoszkolenia;
- uprawomocnieniu kompetencji komunikacyjnych i przeniesienie narzędzi samoszkolenia do innych profesjonalnych sektorów i wszystkich możliwych obszarów.