M4A – Pierwsze spotkanie międzynarodowe w Łodzi

W dniach 14-15 stycznia br. odbyło się pierwsze spotkanie międzynarodowe w ramach projektu „Matematyka Dla Dorosłych” – M4A, finansowanego ze środków programu Erasmus+.

Projekt realizują:

  • NAVICULA.M Sp. z o.o. (Polska),
  • Mittelhessischer Bildungsverband e.V. (Niemcy),
  • Opera Cooperativa Sociale (Włochy),
  • REINTEGRA (Czechy),
  • Pro Libris (Bułgaria),
  • FAMDIF/COCEMFE-MURCIA (Hiszpania).

Celem projektu jest wymiana doświadczeń na temat nauczania dorosłych – analfbetów funkcjonalnych, matematyki wykorzystywanej w życiu codziennym. Opracujemy podręcznik w formie komiksu, za pomocą którego osoby dorosłe, bez względu na ich wiek czy poziom wykształcenia, zdobędą lub rozwiną kompetencje matematyczne, a edukatorzy zyskają nowe narzędzie do nauczania i rozwoju ich zdolności rozumowania matematycznego.

W trakcie tego spotkania przedstawiciele instytucji partnerskich m.in.:

  • omówili kolejne zadania do zrealizowania w projekcie, m.in. wytyczne do analizy danych zastanych na temat „analfabetyzmu matematycznego” w karajach partnerskich,
  • odwiedzili PWSFTViT czyli łódzką Filmówkę – Wydział Animacji, aby zobaczyć techniki animacji i produkcji filmu animowanego,
  • uzgadniali projekt logo projektu.

 

The first international meeting of the project „Mathematics for Adults” – M4A, financed from the funds of the Erasmus+ programme, took place on 14-15 January this year.

The project is being implemented:

  • NAVICULA.M Ltd. (Poland),
  • Mittelhessischer Bildungsverband e.V. (Germany),
  • Opera Cooperativa Sociale (Italy),
  • REINTEGRA (Czech Republic),
  • Pro Libris (Bulgaria),
  • FAMDIF/COCEMFE-MURCIA (Spain).

The aim of the project is to exchange experiences in the field of adult learning – functional illiteracy, mathematics used in everyday life. We will develop a textbook in the form of a comic book, through which adults, regardless of their age or level of education, will acquire or develop mathematical competence, and educators will gain a new tool for teaching and developing their mathematical reasoning skills.

During this meeting, representatives of partner institutions:

  • discussed further tasks to be carried out in the project, including guidelines for the analysis of data on „mathematical illiteracy” in partner punishments,
  • they visited the Film School in Łódź – Animation Department to see the techniques of animation and production of animated films,
  • discussed the design of the logo of the project.

 

Umiejętności

Opublikowano w dniu

sierpień 6, 2019